الاثنين، 25 أغسطس 2008

طمنتنا يا شيخ ولله


بعد حادثة أحتراق مبنى مجلس الشورى
ظهر السيد صفوت الشريف رئيس المجلس في التليفزيون المصري
وقال أنه يطمئن الشعب المصري بأن جلسات مجلس الشورى واجتماعاته ستعقد في موعدها المحدد
ولن يحدث أي تأخير
وأن الحريق- ان شاء الله- لن يؤثر على ميعاد الجلسات
.....
الحمد لله أنه طمئن الناس على أن الجلسات لن تتأخر عن موعدها
الله أعلم لو الجلسات كانت تأخرت كان هايحصل أيه
الواحد كان قاعد على أعصابه ولله

هناك 10 تعليقات:

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

بصراحة من ساعتها وانا مش عارفة انام واعصابي باظت من كتر ما انا مش عارفة مصير الجلسات ايه
يا نهار مشاكلنا هتتحل ازاي
ومصالحنا هتمشي ازاي:)))))))))
الحمد لله
ياترى بقى هيروحوا يعملوها في اي فندق خمسين نجمة وعلى حساب مين
اه يا بلد
ربنا يطمنك يا لورنس
كل عام وانت بخير

الميكروباص يقول...

الأختا لفاضله عاشقة النقاب
الواحد فعلا كان بيترعش من ساعتها
وطول الليل مجاليش نوم وعمال أفكر
هعمل أيه من غير مجلس الشورى
الناس كانت هاتتيتم ولله

Empress appy يقول...

طيب كتر خيره
بس سؤال هو يعنى المجلس ده اساسا له اهميه او الاجتماعات دى عارف اهميتها فى ايه
بما ان احدى افراد العائله الكريمه بتاعتىالله يرحمه كان عضو مجلس شورى عن الدايرة بتاعتنا
والله كان بيروح علشان يمضى طلباتالناس بس ويعمل مصالح الناس
هو دى المنفعه الوحيده ليه انما اى حاجه شكل مش اكتر
بس الراجل طمنا خلاص الا قولى هما نسيوا موضوع سوزان تميم والعبارة خلاص
فهمت حاجه

الميكروباص يقول...

عارفه يا آبي
المجلس ده مصطفى أمين الله يرحمه كان مسميه مجلس الآباء
لأن كله عالم كبار في السن ومالوش لازمه أصلا
أما بالنسبة لموضوع العباره فأنتي عارفه ان كل اسبوعين بيظهر الجديد عندنا
واليومين دول منتشر موضوع أن الاهلي عاوز يشفر مبارياته- ودورة بكين- ورمضان داخل - وكلنا نسينا كل حاجه- وكل سنه وانتي طيبه
المشاكل عندنا متجدده وليهخا مواسم
بنتكلم عليها يومين وبعدها يظهر غيرها

مصعب رجب يقول...

طيب
الحمد لله إنهم هيقعدوا

كنت فاكرهم بيفكروا

طلعوا ولا مؤاخذة مبيعرفوش

ما الورق كله اتحرق

ورق العبارة اتحرق

ورق الغاز المصري ( الاسرائيلي حاليا ) اتحرق

كل حاجة اتحرقت

هيقعدوا يعملوا إيه بقى ؟

الشاعر زمان قال إيه :

وكم ذا بمصر من المضحكات
ولكنه ضحك كالبكا

الميكروباص يقول...

أبو أسامه
تعرف- لما كان بيحصل أي مأساه داخل البلد كنت بلائي الناس زعلانه جدا
إلا يوم احتراق المجلس ده- أول مره أجد الناس فرحانه
وفيه منهم اللي قال ياريته كان مجلس الشعب - بالاعضاء كاملين

سمر الشافعى يقول...

بجد؟

لا احلف ؟

انا مش مصدقه عنيا ياناس حد يفوقنى

اكيد بحلم

الجلسات مش هتتاخر

احمدك ياااااااارب دا انا شايله الهم ومبنامش الليل من يوم مالمجلس ولع

سيبك انت كل سنه وانت طيب

mohra يقول...

صحيح كنا هنروح فى داهيه لكن ربنا ستر

:)

Foxology يقول...

انا مش عارف والله البلد كانت هتعمل ايه من غير جلسات مجلس الشورى
انا الدمعة كانت هتفر من عينى بعد التصريح ده

دمار يا مصر

بنت مصريه يقول...

ههههههههههههه
عندك حق والله يا لورنس دا انا كنت بحلم بكوابيس

خير يا اخويا كده اللهم اجعله خيير
قال ايه انا لابسه ابيض ف ابيض
وجه الحج صفوت لابس اسود ف اسود
وشخط فيا وقالى مفيش جلسات يا انجى


لا بس بيقولك صفوت ف المنام نصره والله هههههه