الخميس، 28 مايو 2009

لوحة مصرية أصيله


اللي كان ناقص ان -تيتا ماجده- تطبع شهادة ميلاد الحفيده على الربع جنيه
بس يظهر ان مساحة الربع جنيه لم تساعدها
فأكتفت بإعلامنا بموقع قصر الاميره ووظيفتها ومن هو امين الديوان
....
ولنفترض انك بعد سنه او 10 سنين وقع في يدك ورقه نقديه كنت قد كتبت عليها اهداء
ماذا سيحدث؟
هتاخد الكاس مثلا؟

هناك 10 تعليقات:

Empress appy يقول...

اساء شعب فى الدنيا بيستخدم الفلوس انا والله بتقرف لما اخد فلوس مش كويسه من ايد حد دى سهل تنقل امراض اه بجد
عارف احنا مينفعش معانا غير حفنه من الدنانير
فى تركيا لو شوفت الناس بتطلع الفلوس من المحفظه بتاعتها شكلها ايه ولا لما يدولك باقى بجد تتقرف من الورق اللى احنا شايلنه ده

الميكروباص يقول...

اليابان كانت حذرت من فتره السائحين المتجهين إلى مصر من التعامل مع الاوراق النقديه والزمتهم بالحذر منها
ده غير الفلوس اللي ريحتها سمك ولحمه وفراخ

Empress appy يقول...

يععععع انتى غاوى تقلب معدتى على الصبح والله يا معتز اغلبيه خناقاتى فى السوبر ماركت بسبب الفلوس اقوله شوف انا مديالك فلوس عامله ازاى

الميكروباص يقول...

انا شايف ان الحل نعمل كل الفلوس معدنيه بما فيها ال 100 جنيه
كده يبقى الواحد يشيل معاه سره من الدنانير افضل من المحفظه

Foxology يقول...

احنا ولا فخر الشعب الوحيد فى العالم اللى بيحترم عملته الورقية جدااااااااااا


برة محدش بيكتب على العملة الا اذا كان بيوصل رسالة وفى الغالب بتبقى شفرة لتعاملات عصابات او غيرها

عليه العوض فى الناس ودماغتها اللى باظت من زمااااان

الميكروباص يقول...

على فكره
أول ناس بيكتبوا على الفلوس موظفين البنوك

Kiara يقول...

يالهوي

حذرت كمان

اهي الحومه طويل العمر يطول عمره وينصره علي من يعاديه هاي هئ بتعمل كله معدن

غير معرف يقول...

انا مره جات في ايدي عشره ريال
تصور كان مكتوب فيها ايه
رقم الموبايل واسم "بيرقم"

معاكسات حتى في الفلوس والا بين له كان عايزني ارجعهوله ههههه والله مش عرفه

zahra.y

الميكروباص يقول...

طيب ده واد أو بنت عليها نصاحه يا زهره
ممكن تكون اديتها لواحد تعرفه او العكس عشان ما حد يعرف
ولله حيله جامده


تصدقي يا زهره

بفكر اجربها!

غير معرف يقول...

هههههههههه
ايه يامعتز انا بعلمك قلة الادب

لاءءءه ماتعملهاش
ههه
zahra.y