الأحد، 11 يوليو 2010

المقارنة الصعبة

سافر صديقي لأمريكا منذ أسبوعان
وقام بتصوير بعض الصور حول المنزل الذي يسكن فيه وكان من بين الصور هذه الصوره
غزاله تسير في الشارع وتدخل على الغابات الخضراء الموجوده بجانب المنزل
هو بيقف في شباك البيت بيشوف المنظر ده
قلت وأيه يعني، ما أنا بفتح البلكونه بشوف حبايبي

وبما انني لم أرى غزال إلا في أفلام الكرتون
فقلت من الأفضل أن أرسل له هذا الخبر

يمكن يكون الغزال عامل عصابات هناك
أصلي معذور . . الغزال اللي عندي بيقول "هو هو"

هناك 7 تعليقات:

أنا - الريس يقول...

أمال فين السلطات اللي هناك
اللي تحمي الناس
والجمعات الأهلية المفروض تعمل
توقيتات للتخلص من تلك الظاهرة الوحشية
يعني ايه ابني ياكله كلب
مش كفاية اللي في البلد منهم

الميكروباص يقول...

ولله الخبر مكتوب امبارح في الاخبار وحاجه فعلا تحزن
فيه محافظ وعضو مجلس شعب ورئيس حي وبوليس وهيئة طب بيطري كل دول موجودين داخل المحافظه والكلاب بتاكل الناس
مش قادر اقولك غير ان ده حاجه وسخه

Haytham Alsayes يقول...

وصلت الكلاب تنهش في لحمنا
الله يخرب بيت المسئولين اللي مش شايفين
الا كراسيهم

اما عن الغزلان متزعلش
اصل في اختلاف ثقافات بينا وبين امريكا

تحياتي

الميكروباص يقول...

g, هناك من بين المسؤولين حد عنده شويه دم لأستقال نتيجه حادثه زي كده
لكن احنا عندنا شويه بهائم في المناصب

Foxology يقول...

عادى يا باشمهندس انت فاكر ان حد هيتحرك ؟؟؟؟؟ كانو اتحركو لما العبارة كانت بتغرق ؟؟ كانو بيتحركو لما القطر ولع باللى فيه ؟؟؟ ياراجل يا طيب

تحياتى

الميكروباص يقول...

انا فعلا عبيط

الغاردينيا يقول...

قرات النص الأول من التدوينه وضحكت

وقرات النص الثاني وتألمت !

لا حول ولا قوة إلا بالله ,

تحياتي أخي